Birger Andersson,Kommunkandidat för Umeå | SD Västerbotten

Birger Andersson,Kommunkandidat för Umeå

Sverigevänner!

Sverigedemokraterna i länet har sedan valet 2010 vuxit rejält och har nu ett antal kommunkandidater som man kan rösta på i årets val.SD är starkast i inlandet men har även goda möjligheter att ettablera sig i kommun-och landstingspolitiken i Umeå och Skellefteå.

Petter Nilsson,SD.s ordförande och kandidat till kommun- och Landstingsfullmäktige menar att SD den här gången har stora möjligheter att ta sig in och ettablera sig i landstingspolitiken.
Viktiga frågor som han vill driva är bla att Akutsjukvården ska förbättras.”Vi ska se till att det blir en ökad satsning på distanssjukvård i glesbyggden.Vården äv våra äldre måste prioriteras och bli värdig”.

Vi ska även här göra en kort presentation av Birger Andersson,SD Umeå,som kandiderar till kommunfullmäktige.

Han vill driva lokala frågor som berör lokala slakterier och jobba för att öka den lokala produktionen av mat.SD är inget enfrågeparti utan ett landsbyggdsparti menar han.

I det kommunpolitiska programmet nämns att byaskolor och stadsdelsskolor är viktigt för att kunna bevara en levande landsbyggd samt att minska resandet.
Han säger vidare att SD vill stoppa flyktingmottagandet i Umeå med kranskommuner.Invandringen ställs mot bostadsbristen.
”I dag gör invandringen att efterfrågan på bostäder skapar en bristsituation vilket leder till onödigt dyra bostäder.
SD Umeå vill driva frågan om en utomhusmultiarena och bättre luft i Umeå”.
Birger säger att Sverigedemokrater är som folk är mest;jordnära och samhällsmedvetna personer som bryr sig.

Gott folk; vi har ytterliggare en kommunkandidat i Sorsele.Det är Görel Sjöberg.Hon kommer vi presentera närmare efter valet.Nu är det morgondagens viktiga val som främst upptar våra tankar och vår energi.Vilket Sverige vill vi ha? Du kan vara en av dem som avgör den saken.I morgon kväll får vi besked.

Vi vill genom vår utomordentlige ordförande,Petter Nilsson, tacka er alla lokala partifunktionärer för väl utfört arbete.Efter valet är det vardagsarbete som gäller.SD-Västerbotten är beredda att med hårt arbete och engagemang se till att infria alla våra väljares förväntningar.