Ny styrelse för 2016/17

Årsmötet är nu avklarat.

Det har varit ett fantastiskt år med många entusiastiska medlemmar som kämpat och slitit. Flygblad har delats ut, marknadsstånd har bemannats. Ledamöter har representerat oss i våra olika kommuner med bravur. Medlemsantalet ökar i svindlande takt. I början av året hade distriktet inga kommunföreningar, nu har vi två. SD Västerbotten är på frammarsch och det är fantastisk roligt att få sitta med på tåget.

Jag vill ta tillfälle att tacka den föregångna styrelsen för ett bra jobb. Politiskt arbete är inte alltid en dans på rosor, men grunden är lagd och nu är det upp till nya styrelsen att förvalta organisationen vidare. Med det sagt kan man bara gratulera den nya styrelsen och säga lycka till, jag tror det kommer bli kanon.

Ett hedersomnämnande är också på sin plats efter dagens insats. Vill tacka Robert Håkansson som tog sig tid att agera mötesordförande för oss idag. Från Västerbottens sida ser vi framemot kommande samarbeten, som har fungerat förträffligt tidigare.

Nya styrelsen: Ordförande Petter Nilsson, vice ordförande Thomas Palmblad, andre vice ordförande Lars Forsgren, ledamot Marcus Bornemisza, ledamot Roland Östlund, suppleant Pontus Falkman samt suppleant Findel Madison.

/Lars Forsgren