SD Lycksele på höstmarknaden | SD Västerbotten

SD Lycksele på höstmarknaden

Stort intresse för SD på årets höstmarknad

Lycksele höstmarknad brukar locka storpublik,så även i år trots en blöt inledning.
För första gången deltog SD Lycksele på höstmarknaden för att profilera sig vilket enligt,Thomas Palmblad,SD ledamot i kommunfullmäktige gav mersmak.
– Det har varit mycket positivt gensvar och folk har kommit fram och diskuterat aktuella samhällsfrågor.Även personer från andra politiska läger har visat intresse för oss.
SD-teamet,bestående av partifunktionärer från Vilhelmina,Vindeln och Umeå, konstaterar att folk i allmänhet är pålästa.Detta skapar en trevlig dialog och är ett bra tillfälle för SD att ge sin syn på de politiska utmaningar vi står inför.
Samtalen handlar givetvis mest om migration och det asylkaos som regeringen Löfven skapat men också om vården till våra äldre,skolan,jobbsituationen och infrastrukturen och glebyggdsproblemen.

Under lördagen sken solen varmt och leden tätnade bland marknadsstånden så även vid SD-tältet.
– Vi bjuder på kaffe och kakor.Det skapar en trevlig stämning,säger Thomas Palmblad och övriga i teamet håller med.Vid större arrangemang brukar lokalavdelningarna få draghjälp av övriga distriktet.Erik Axelsson,Lars Forsgren,Marcus Bornemisza, distriktsordföranden,Petter Nilsson samt riksombudsmannen,Robert Lund finns också på plats och svarar på frågor och delar ut brochyrer.
Thomas Palmblad berättar vidare att man nu kommer dra igång en arbetsgrupp för att kunna arbeta mer effektivt med kommunala frågor.Man planerar även fler öppna möten och andra aktiviteter för att locka nya medlemmar.Vi kommer även att ställa ut på vårmarknaden.

Glädjande är också,säger han, att lyckseles företagare visat oss intresse.På denna hemsida,Sverigedemokraterna Västerbotten, kan man läsa mer om vad vi vill göra för Lycksele,för äldrevården,skolan,jobben och glesbyggden.Där finner du även kontaktuppgifter om du vill engagera dig för SD i någon del av Västerbotten.
Innan Thomas och hans partikamrater börjar plocka ner tältet för denna gång tillägger han att han blivit mycket väl bemött av de andra partiföreträdarna i kommunhuset detta första år som SD gör debut i kommunpolitiken.