SD-Västerbotten ser fram mot nyval 2015 | SD Västerbotten

SD-Västerbotten ser fram mot nyval 2015

sd_uppgang_roster_blomma_okar_valet_valjare_storre

Hej Sverigevänner!
Det är mycket nu,inte bara stundande jul och nyårsfirande,utan även rent politiskt så ligger alla partier och dess sympatisörer i startgroparna inför nyvalet 22 mars 2015.Även Sverigedemokraterna i Västerbotten antar den utmaningen.Vi ser verkligen fram emot att arbeta hårt för Sveriges bästa.Vår paroll – trygghet och tradition är vårt motto.Efter höstens framgångsrika val då vi gjorde enorma framsteg både på riksplanet och lokalt,är vi mycket väl förberedda framöver.

Var och en av oss vet vad som står i vågskålen inför nyvalet.Ni som ännu ej är medlemmar bör omgående bli det.Det är också önskvärt att ni medlemmar arbetar aktivt för att värva nya medlemmar.Gräv där du står är en bra början.Säkert är det alltid någon i din familj eller i din vänkrets som du kan övertala.Ju fler medlemmar vi är,desto större möjlighet har vi att driva en kraftfull valkampanj!

Vi har hört oss för hur det går ute i de olika kommunerna för SD-folket.Allt ser bra ut där och vi har i olika sammanhang lyckats påverka lokalpolitiken.Detsamma gäller i landstingsfrågor.

Glädjande nyheter är bla att man snart kommer bilda en SDU-förening i Umeå.Vi kommer självklart att skriva mer om den saken framöver.Likaså står SD-Lycksele inför bildandet av en kommunförening.I dagarna kommer man att utse en interimstyrelse.Även här kommer vi att utförligt återkomma med mer info.För de lokala SD-föreningar som ej ännu skrivit fullständiga valprogram är det hög tid nu.Det underlättar väsentligt att ha ett sådant lokalt program att hänvisa intresserade,media och övriga att ta del av så sparar ni mycket energi och valkampanjen kan skötas mer effektivt.