SD:are på utbildningsdag i Vilhelmina | SD Västerbotten

SD:are på utbildningsdag i Vilhelmina

Under gårdagen slöt medlemmar upp på en utbildningsdag i Vilhelmina under ledning av Jeff Ahl,som är valorganisatör för Västerbotten.Medlemmar hade kommit från stor del av Västerbotten för att fördjupa sig i partiets principprogram och budgetförslag.
Jeff Ahl förklarade att SD är ett socialkonservativt parti och att man har mycket att erbjuda Norrlands inland.SD vill bla höja milersättningen med 4kr/milen,kraftigt upprusta Malmbanan med ett dubbelspår.SD föreslår dessutom i sin höstbudget 22 miljoner för att påbörja bygget av Norrbottniabanan.Man vill även att dieselskatten ska återbetalas.Läs mer om detta här: http://sverigedemokraterna.se/var-politik/principprogram/

Det går bra för SD,både på riksplanet och lokalt.Vi täcker upp med kommunkandidater i merparten av Västerbottens kommuner.Många partier säger sig värna glesbyggden.Men är det verkligen så? SD ger dig konkreta och genomförbara förslag på bra förbättringar för folket på landsbyggden.Välkommen till oss!